سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 

آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 6315
کل یادداشتها ها : 5
خبر مایه


منظور ساختن سمبل ها یی هست که در movie  فلش قابل جابجایی با موس باشه.

در این مثالِ  می تونید چشم و لب رو با موس درگ کنید وروی زمینه سیب زمینی به عنوان صورت قرار بدید

1-      کار رو با ساختن دو تا سمبل شروع می کنیم . دوتا سمبل movie clip دلخواه بسازید برای این کار بعد از کشیدن شکل تون اون روانتخاب کنید و درفلش  mx از منوی insert گزینه convert to symbol  رو انتخاب کنید . در فلش 8 این گزینه رو می تونید در modify پیدا کنید ودر کادر باز شده گزینه movie clip رو انتخاب و دکمه ok رو کلیک کنید.من دوتا سمبل لب و چشم هارو ساختم.

2-      نمونه سمبل رو در صفحه اصلی انتخاب(روی آن کلیک کنید) ودر پنل property در کادر نام در سمت چپ نام دلخواهی را به آن اختصاص دهید .این کار رو برای سمبل دیگه هم تکرار کنید اما با نام متفاوت این همون نامی هست که دراکشن اسکریپت برای فراخوان نام سمبل از آن استفاده می کنیم.

3-      در تایم لاین یک لایه جدید اضافه کرده برای این کار آیکن insert layer ازگوشه پایین سمت چپ تایم لاین رو انتخاب می کنیم. و فریم اول از آن را انتخاب می کنیم.پنل اکشن در بالای property  رو باز می کنیم و در اون کد زیر رو می نویسیم: 

                                                                      

 

                            به کوچیک وبزرگ بودن حروف و سیمی کالن های آخر هر دستور دقت  کنید.

کد واضحه eyes و lips هم نام متغیرهای که من برای سمبل هام انتخاب کردم. 

خط اول میگه که با فشردن موس درگ کردن این سمبل (در اینجا eyes ) رو شروع کن و در خط بعد هم میگه که با رها کردن موس سمبل رو در همان مکانی که موس رها شده قرار بده.این دو دستور رو برای سمبل دیگر تون هم باید تکرار کنید. فقط نام سمبل در ابتدای دستور لازمه که عوض بشه.(در اینجا میشه lips بجای eyes )
  
با سلام به همه دوستان از امزور سعی میکنم مطالبی رو که یاد می کیرم وفکر میکنم برای شما هم می تونه مفید باشه رو برات تون بذارم منتظر راهنمایی هاتون هستم.
  
+ بنویسید به دیوار سکوت ، عشق سرمایه هر انسان است. بنشانید به لب ، حرف قشنگ ، حرف بد وسوسه شیطان است. و بدانید که فردا دیر است. و اگر غصه بیاید امروز، تا همیشه دلتان درگیر است. پس بسازید رهی را که کنون ، تا ابد سوی صداقت برود ، و بکارید به هر خانه گلی ، که فقط بوی محبت بدهد!






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ